Wednesday, 23 March 2011

WANITA>jGN HIAS kERETA DGN ANAK PATUNG.

     Memandangkan kte yg perempuan suka MENhias kete ngn koleksi  anak patung yg comel2,,,
ciksyikin nk kongsi ckik,wlaupun dh ada yg tahu,,
 "wAJIB" kte sama2 baca
JOM LAYAN CITER KT BAWAH,

Semalam, saya sampai ke ofis agak awal. Jadi saya duduk dululah dalam kereta sambil mendengar lagu. Tiba-tiba, terkejut saya apabila ternampak kereta peronda polis berhenti dibelakang saya. Dengan penuh gaya, seorang polisi datang ke arah saya.

“Selamat Pagi, Cik Kak..”

“Errr selamat pagi”.. jawab saya, dengan nada yang terkejut. Tahu yang saya nampak panik, polis tu tersenyum sambil berkata:

“Selalu ke ofis, memandu sorang diri ke?”..

“Errr.. ya, saya sorang je. Apahal Encik..?”

“Beginilah, saya cuma nak menasihatkan awak saja. Awak tak buat kesalahan apa-apa, jangan takut. Cuma…macam yang kita semua tahu, sekarang banyak betul berlaku gejala ragut, rogol, cederakan, bunuh.. berlaku kepada wanita. Orang-orang yang tak sihat ni, selalunya akan perhatikan dulu mangsa mereka, beberapa hari sebelum dia nak mengganas”.

“Saya nasihatkan awak, jangan terlalu menghias kereta yang boleh menggambarkan sesebuah kereta kepunyaan wanita. Kalau boleh, anak-anak patung dan bunga-bunga, jangan diletak didalam kereta. Biar ‘mereka’ susah nak membezakan kereta lelaki dan kereta wanita. Lagipun hiasan anak-anak patung ni memang menjadi pemikat kepada mereka-mereka yang suka bersembunyi dicelah kereta, terutamanya dikompleks-kompleks beli-belah untuk mencari mangsa. Sebab mereka tahu, hanya wanita saja yang suka menghias kereta dengan anak patung nih”.

“Banyak kes ragut di tempat parking, mendapati penjenayah berada ditepi kereta mangsa, beberapa minit, sebelum mangsa sampai.. Dan salah satu cara mereka nak tahu kereta tu milik wanita atau lelaki, ialah melalui keadaan dan rupa dalaman kereta itu. Jadi berhati-hatilah, jaga diri baik-baik”. kata polisi itu lagi sebelum berlalu.


“Terima Kasih encik..” jawab saya, bertambah-tambah pucat. Errrrrrrr… . betul jugak. Tiba-tiba terus perasaan takut menjelma.Sebelum ni tak ada pulak. Memang tak terfikir saya sebelum ni, yang hiasan kereta juga mengundang bahaya. Hmmmm… nampaknya Hello Kitty, Pooh dan kawan-kawannya tak boleh lagi berjalan-jalan bersama Kancil saya. Kena duduk kat rumah aje

MORAL DARI CERITA:
NIE bkn cter ciksyikin tp nk SHARE,,


DOAKAN IMPIAN CIKSYIKIN TERCAPAI

7 comments:

  1. yup! pernah jugak kawan pesan. jgn menjantinakan kereta anda. hehehe :)

    ReplyDelete
  2. menjantinakan kereta,,,hahhaha,,,kete ciksyikin kosong je,,ada kotak tisu je,,

    ReplyDelete
  3. xpo2..beringat2 la nnt,naseb ak xpaka kete ag hukhuk..

    ReplyDelete
  4. tunggu cik jajah ada kete comel la,,,huuu,,ciksyikin nk pinjam

    ReplyDelete
  5. haah betul tu... xleh menjantinakan keta melainkan menjantina kan workstation xpa..letak je ank patung ke bunga ke kat meja sendiri hehe..

    ReplyDelete